Rozumiem, że te wydarzenia mogą wywołać silne emocje i wpływać na codzienne funkcjonowanie. Razem pracujemy nad zrozumieniem i radzeniem sobie ze stresem, a także rozwijaniem umiejętności rezyliencji, czyli zdolności do przystosowania się i odzyskiwania równowagi po trudnych doświadczeniach.
Wspieram nastolatków z nieprawidłowo kształtującym się rysem osobowości i związanym z nim trudnościami, takich jak samookaleczanie, myśli rezygnacyjne, myśli samobójcze oraz zachowania ryzykowne. Zmienność nastrojów i cierpienie psychiczne na co dzień mogą być przeciwnością w codziennym życiu - dlatego dążę do stworzenia atmosfery zaufania, w której młodzież może otwarcie wyrażać swoje emocje i obawy.
Terapia obejmuje analizę myśli i wzorców myślowych, które przyczyniają się do trudnych zachowań oraz pracy nad ich zmianą na bardziej konstruktywne. Wspólnie budujemy strategie radzenia sobie z emocjami, zwiększania samoświadomości oraz wypracowujemy zdrowe mechanizmy obronne.
U osób neuroróżnorodnych mogą istnieć unikalne wyzwania związane z kompetencjami społecznymi i regulacją emocji. Pomagam im rozwijać te umiejętności oraz radzić sobie ze stresem. Swoją pracę opieram na wnikliwym zrozumieniu indywidualnych potrzeb i stylów uczenia się młodzieży ze spektrum. Razem odkrywamy ich mocne strony i wyjątkowe talenty, budując na nich fundament do osiągnięcia sukcesów w życiu codziennym i społecznym.
Wspieram także rodziców osób neuroróżnorodnych w radzeniu sobie z wyzwaniami wychowawczymi.
Razem identyfikujemy czynniki, które utrudniają nawiązywanie relacji rówieśniczych, oraz pracujemy nad rozwijaniem umiejętności społecznych. Poprzez terapię, nastoletni pacjent będzie miała okazję eksplorować swoją tożsamość, wypracować zdrowsze przekonania o sobie i zbudować pewność siebie w kontekście społeczności rówieśniczej.
Wspólnie eksplorujemy uczucia, reakcje i myśli, pracując nad rozwijaniem zdrowych mechanizmów radzenia sobie ze stresem. Terapia obejmuje również naukę konstruktywnych sposobów wyrażania emocji, aby uniknąć agresji i utrzymać zdrowe relacje z otoczeniem.
Lęk i stres mogą ograniczać młodzież w codziennym życiu, dlatego zapewniam im wsparcie w nauce kontroli tych emocji.
Moim priorytetem jest towarzyszenie nastolatkom w zdobywaniu umiejętności konfrontowania się z lękiem i stopniowym przekształcaniem go w źródło siły. Moja praktyka opiera się na empatii i zaangażowaniu, by młodzież czuła się zrozumiana i wspierana w procesie osiągania emocjonalnej równowagi i wewnętrznego spokoju.
Depresja u młodzieży ma różnorodne objawy, m.in. obniżenie nastroju, izolacja, spadek energii czy trudności w koncentracji. Terapia, którą proponuję opiera się na empatycznym podejściu, które pozwala młodym ludziom poczuć się zrozumianymi i wysłuchanymi w tym trudnym momencie życia.
Razem będziemy pracować nad identyfikacją i zrozumieniem emocji, które leżą u podstaw depresji, oraz rozwijaniem zdolności radzenia sobie z nimi w zdrowy sposób.
W swojej codziennej pracy towarzyszę nastolatkom w budowaniu odporności psychicznej, a także wspieram ich w odnalezieniu własnej drogi i tożsamości. Pomagam nastolatkom przeżywającym sytuacje kryzysowe, m.in. rozwód rodziców, obniżenie nastroju, pustkę, dolegliwości płynące z ciała, trudności w relacjach, mających obawy o swoją przyszłość.
W gabinecie wykorzystuję karty metaforyczne, materiały typu kartka-ołówek, farby, pracę ze skojarzeniami i wyobraźnią i ćwiczenia relaksacyjno-oddechowe.
Oferuję wsparcie rodzicom, potrzebującym lepiej zrozumieć siebie i swoje dziecko. Do gabinetu zapraszam młodzież od 13 roku życia.
Gabinet psychologiczny Magdalena Szczepańska z siedzibą w Stargardzie (73-110), przy ul. Jana Brzechwy 21, NIP: 8542435537, REGON: 389519730.
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione.
Obowiązek informacyjny przed wyrażeniem zgód na przetwarzanie danych (zobacz)
Realizacja: Plutowski.pl